Jody JazzMouthpiece

MouthpieceMy setup

Jody Jazz

My JodyJazz mouthpiece improves my sound. With the Hard Rubber *11 Tenor Sax model, I can blow as hard as I want, confident that it will always respond well, powerful and with deep projection. But also softly and intensely. The control and intonation are excellent over the whole
range of the instrument. The main feature is the Dark sound!
Dark and expressive sound.It is very natural and flexible. I can play all the styles I want and keep my personal sound.
Using it to play my own music I found it great.
In the recording room it is remarkable. You basically don't need to equalize anything.
I hadn't changed mouthpieces for a long time and thought I had found the right set up for me by using the Guardala MBII handmade model for many years.This I thought before I tried the JodyJazz for the first time.
Now I am so satisfied that I decided to get a Hard Rubber *10 with the Power Ring and Cup as well! I feel like a warrior preparing for battle every time I put it on my saxophone.
And I don't compromise on sound.

MouthpieceStrumenti

Jody Jazz

Il mio becco JodyJazz migliora il mio suono. Con il modello per Sax tenore Hard Rubber *11 posso soffiare forte quanto voglio, sicuro che risponderà sempre bene, potente e con una proiezione profonda. Ma anche in modo dolce ed intenso. Il controllo e l’intonazione sono ottimi
su tutta l’estensione dello strumento. La caratteristica principale è il Dark sound!
Suono scuro ed espressivo.È molto naturale e flessibile. Posso suonare tutti gli stili che voglio e mantenere il mio suono personale.
Usandolo per suonare la mia musica l’ho trovato fantastico.
In sala di registrazione è notevole. In pratica non si ha bisogno di equalizzare nulla.
Non cambiavo bocchino da molto tempo e pensavo di aver trovato il set up giusto per me usando il modello Guardala MBII handmade per molti anni. Questo pensavo prima di provare il JodyJazz per la prima volta.
Ora sono così soddisfatto che ho deciso di prendere anche un Hard Rubber *10 con il Power Ring e Cup! Mi sento come un guerriero che si prepara per la battaglia ogni volta che lo metto sul mio sassofono.
Ed io sul suono non transigo.

To Top